
Els camps de calèndula han començat a florir. Veure les flors de color taronja i groc arreu, ens dóna vida. Aquest any hem ampliat i molt la plantació de calèndula perquè cada vegada en tenim més demanda i l’apliquem a molts dels nostres productes. Us proposem que entreu en el món del boixac, la calendula officinalis i us adoneu del tresor vegetal que representa.
Funció medicinal i cosmètica de la calèndula
Les aplicacions cosmètiques i medicinals de la calèndula potser són les més conegudes. Els seus pètals contenen un principi actiu restaurador dels teixits (funció emolient) espectacular. Per això la maceració de flors de calèndula en oli prèviament assecades, el que s’anomena oli de calèndula, és una de les matèries primeres bàsiques de tot producte cosmètic de qualitat.
Funció ambiental de la calèndula
Des del Parc de les Olors ja sabeu que fem cultiu agroecològic pel que no apliquem tractaments fitosanitaris i el que potenciem és l’associació de diferents espècies que s’ajuden mútuament. En el cas de la calèndula la seva funció agroambiental és molt clara. La flor fa d’hotel de l’Aphidius ervi , un dels insectes que s’allotja a les flors de la calèndula. Es tracta d’un himenòpter que es menja els pugons. Per això els nostres bròquils, les carxofes i altres cultius molt sensibles als atacs dels pugons els plantem entre calèndules. Si teniu algunes plantes que us agafen sovint el pugó, el que heu de fer és plantar calèndules al seu voltant.

Altres funcions de la calèndula
És una flor comestible que la podem posar a les amanides, la podem fer servir per tenyir teixits, i lògicament també per ajudar-nos a posar color als nostres balcons i a la nostra vida que prou falta ens fa en aquest període pandèmic.


Pack promocional:
El món de la calèndula
1 AMPOLLA D’OLI DE CALÈNDULA 100ml. ideal per a pells delicades, seques i irritades. Si us poseu unes gotetes d’oli de calèndula a la ma i hi afegiu unes gotes d’oli essencial de lavanda l’efecte emolient i relaxant s’intensifica.
1 CREMA HIDRATANT TERAPEÙTICA 200ml. elaborada amb els nostres productes: extracte de romaní, oli de calèndula i oli essencial d’espígol. Especialment indicada per afavorir la circulació i relaxar-nos.
1 INFUSIÓ ADÈU REFREDATS 50g. amb farigola blanca i pètals de calèndula . Ideal per prendre pel vespre i prevenir estats gripals i refredats.
Regal: 1 RAM DE FLORS DE CALÈNDULA FRESQUES AMB ROMANÍ. Us alegraran la cuina i us les podeu anar menjant a les amanides.
Preu: 29€
Altres productes amb calèndula:
-
Sabó calmant de lavanda
7,00€ iva inclòs